کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش برف و باران با ورود سامانه سرد و بارشی از عصر فردا، جمعه مناطق مختلف این استان را فرا می‌گیرد.

برف و باران خراسان رضوی را فرا می‌گیرد

به گزارش قدس خراسان، زهرا مبشری‌نسب با بیان اینکه وضعیت جوی استان خراسان رضوی در طول امروز تا ظهر جمعه به نسبت پایدار است، اظهار کرد: بارش‌های رگباری از ظهر شنبه آینده بیشتر نقاط استان را فرا می‌گیرد، اما در روزهای یکشنبه تا سه شنبه در بیشتر نقاط خراسان رضوی بارش برف و مه گرفتگی و در گردنه‌ها کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: بیشترین حجم بارش برف در این مدت در نیمه شمالی استان خراسان رضوی رخ خواهد داد.

وی گفت: همزمان با فعالیت سامانه سرد و بارشی در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه هفته آینده، وزش باد در استان نیز شدت می‌گیرد.

مبشری‌نسب افزود: همچنین به رغم اینکه دمای هوای روزانه در خراسان رضوی تا فردا، جمعه روند افزایشی دارد اما سرمای هوای شبانه کماکان ماندگار است.

به گفته کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی، دمای هوای روزانه و شبانه از یکشنبه تا سه شنبه هفته آینده در بیشتر نقاط استان سردتر خواهد شد، به گونه‌ای که دمای هوا به طور میانگین تا هشت درجه سلسیوس کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: دمای هوای مشهد در شبانه روز گذشته بین منفی ۲ تا ۱۰ درجه سلسیوس در نوسان بود، بیشینه دمای هوای این کلانشهر به ۱۲ درجه و کمینه دمای هوای امشب مشهد به یک درجه زیر صفر می رسد.

مبشری نسب بیان کرد: ریوش با کمینه دمای هوای پنج درجه زیر صفر و بردسکن با بیشینه دمای ۱۶ درجه به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: این مدت بیشترین شدت وزش باد در شهرستان بردسکن با سرعت ۴۳ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    1 0
    انشاااه که صحت داشته باشد